środa, 4 kwietnia 2012

kofty z białej kapusty



<The word kofta is derived from Persian kūfta: In Persian, کوفتن (kuftan) means "to beat" or "to grind" or meatball.>


Orginalnie kofty robi się z mielonego mięsa. Natomiast w mojej kuchni wielokrotnie produkowałam super proste i zaskakująco smaczne kofty z kapusty. Przepis wypróbowany, więc tym razem bez improwizacji. Proszsz...:
  • kapusta biała
  • mąka
  • przyprawy
  • olej
Kapustę dość drobno kroimy, szatkujemy, lub zcieramy na tarce. Solimy, gnieciemy w rękach, żeby puściła sok. Na patelni rozgrzewamy ciut oleju i wrzucamy przyprawy (np. mieszanka 'Saabji' masala, czosnek, kurkuma). Jak się podprażą - mieszamy z kapustą. Dodajemy jeszcze sól i pieprz. Teraz dość czujnie dosypujemy do całości mąki i mieszamy jak ciasto, aż zacznie się lepić. Moje pierwsze kofty nie były super udane, za to po 2-3 razach już się nabiera wprawy - wiadomo ile czego. Formujemy nie za duże kulki i smażymy na głębokim oleju, aż zciemnieją. Na zdjęciach wersja obiadowa z sosem, ziemniakami i sałatą. Dobre też jako przystawka, na ciepło i na zimno.








6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Mam pytanie: czy jakieś inne spoiwo zamiast tej mąki dałoby radę? Płatki? Tarta buła? Chyba spróbuję...
Pozdrówki,
Baja

talita panix pisze...

sprobuj i daj znac. a ja popytam czego moznaby uzyc zamiast mąki. moze mąkę z ciecierzycy? dobrze lepi.

Anonimowy pisze...

jakieś gumowate mi wyszły :/ za dużo mąki czy jak?

Anonimowy pisze...

Dzień dobry, mam pytanie: czy da rade zrobić bardziej placki niż kulki i smażyć na patelni?? (najlepiej byłoby z piekarnika, ale z mąką to chyba będzie słabo...)
Serdeczności,
bibi

talita panix pisze...

dzień dobry ;)
nie mam pojęcia, nie próbowałam. kofty zawsze kojarzyły mi się jednak ze smażeniem na głebokim, ale placki mogą mieć szanse powodzenia :)
jeśli spróbujesz daj znac czy sie udały!

talita panix pisze...

pewnie za dużo mąki... czujnym trzeba być...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...