niedziela, 8 kwietnia 2012

zielona lasagna



***
Jeśli ktoś tutaj trafi, to odsyłam do podobnego przepisu z lepszymi zdjęciami--> zielona lasagna

***

Skoro już znalazlam zielone (z dodatkiem szpinaku) płaty do lasagnii, wymyśliłam, że obiad bedzie cały zieloniutki. Brokuł raczej zamierzał zacząć żyć swoim własnym życiem, więc też mu się już należało.  Płaty lasagnii zostały potraktowane wg. przepisu, czyli nie trzeba było nic z nimi robić, tylko wyłożyć nimi naczynie do zapiekania. Cały czas nie dorobiłam się kwadratowego naczynia do zapiekania, więc łamię te płaty i próbuję wykładać nimi okrągłe naczynie. Ale w maju mam urodziny - może ktoś sobie przypomni? :))

sos:

  • brokuł
  • cebula
  • czosnek
  • 1/5 kostki tofu wędzonego
  • 3 garście rukoli
  • oliwa/olej
  • przyprawy
Podsmażyłam cebulę i czosnek, potem poddusiłam razem z kawałkami brokuła w małej ilości osolonej wody około 7 minut. Zmiksowałam wszystko razem z tofu, rukolą, oliwą i przyprawami.

Jako druga warstwa sprawdziła się duszona cukinia z ziołami.

  • cukinia
  • rozmaryn
  • lubczyk
  • przyprawy

A dalej to już klasycznie: warstwa płatów lasagnii, warstwa warzyw, płaty, sos, znów płaty.. Kolejność dowolna. Zapiekałam 30 min w 180 C.

Kocia asysta, jak zwykle...



Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...