sobota, 4 lutego 2012

szarlotka sypana


Przepis dała mi Joanna M. z Poznania w czasie grudniowych odwiedzin w Wwie i prób oglądania różnych filmów z różnym skutkiem. W końcu udało mi się go wypróbować, a to dlatego, że córka produkowała dziś sok z jabłek i znów zostały wytłoki. A potem wyprodukowała sok z marchewki i też zostały.
Oto przepis Joanny:


  • 1kg jabłek zetrzeć
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 1 szklanka mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki cukru
  • cynamon
  • 1/3 margaryny
Zmieszać wszystko razem oprócz jabłek i margaryny. Wysmarować blaszkę i wysypać kaszą manną lub bułką tartą. Podzielić składniki na 3 części. Wsypać do blaszki suche składniki, potem jabłka, znowu suche itd. Na wierzch starta na tarce zimna margaryna. Wstawić na godzinę do piekarnika na 190C.

U mnie oczywiście było troszkę inaczej. Blaszkę wzięłam za dużą (25x30cm), więc wytarczyło tylko na 2 warstwy. Po dwie warstwy, znaczy. Jabłek (wytłoków) zabrakło, więc uzupełniłam wytłokami z marchewki. Jeśli jabłka będą się wydawać za suche, można delikatnie podlać sokiem jabłkowym albo wodą. Użyłam ciemnego cukru. A poza tym właśnie zjadłam kawałek i jest bardzo OK.


<zostaw już ten komputer...>

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...